Co powoduje zapalenie się kontrolki wymiany oleju?
Odpowiedź: Monitor zużycia oleju.
Porozmawiajmy o monitorze zużycia. Współczesne pojazdy mają monitor zużycia oleju, który wykorzystuje złożony algorytm do obliczania zużycia oleju na podstawie codziennego użytkowania. Algorytm ten uwzględnia obciążenie silnika, temperaturę oleju, temperaturę silnika, średnią prędkość pojazdu, warunki otoczenia i tak dalej. Wykorzystuje te informacje do obliczenia żywotności oleju silnikowego. Istnieje kilka zalet i wad tego systemu monitorowania w nowoczesnych pojazdach.
Maksymalizuje interwał wymiany oleju.
Monitor żywotności oleju określa częstotliwość wymiany oleju na podstawie użytkowania pojazdu przez danego kierowcę. Niektóre osoby będą miały krótsze interwały wymiany oleju, a inne będą miały dłuższe. Wszystko zależy od nawyków i warunków jazdy.
Przypomina o konieczności wymiany oleju.
Nowoczesna technologia jest świetna, prawda? Nie musisz już pamiętać, kiedy należy wymienić olej. Jeśli masz monitor zużycia oleju, twój pojazd powiadomi Cię, kiedy należy wymienić olej.
Jest jedno ALE.
Wadą systemu monitorowania żywotności oleju jest to, że musi on przyjąć pewne założenia. I wszyscy wiemy, co może się stać, gdy „coś” założymy. Te założenia to przede wszystkim określona jakość nowego oleju, poziom oleju oraz fakt, że gdy zapala się kontrolka wymiany oleju, faktycznie wymieniasz olej.
Przekształć te założenia w fakty i upewnij się, że Twój serwis używa preparatu do czyszczenia silnika, takiego jak BG EPR®, nr 109, a następnie ponownie użyje olej wysokiej jakości wraz ze stabilizatorem, BG Extended Life MOA®, nr 115 do silnika benzynowego lub BG DOC®, nr 112 do silnika Diesla.
Stabilizatory BG do nowych olejów silnikowych wpływają na maksymalną ochronę wszystkich komponentów silnika nawet przy najtrudniejszych warunkach eksploatacji.