Profilaktyka silników ŠKODY TSI z LPG firmy Landi Renzo.
W silnikach TSI (bezpośredni wtrysk benzyny do komory spalania), wtryskiwacze benzyny, które mają ciągły kontakt z komorą spalania, są zamknięte w trakcie pracy na LPG. Pozostająca w nich benzyna nagrzewa się wtedy mocniej niż w trakcie normalnej pracy wtryskiwacza. Może to spowodować powstawanie osadów wewnątrz wtryskiwacza oraz w okolicach otworów wylotowych, co po pewnym czasie może skutkować zmianą parametrów pracy wtryskiwacza przy zasilaniu benzyną.
Ponadto oferowane przez ŠKODA instalacje LPG firmy Landi Renzo zostały wyposażone w oprogramowanie, które w celu przedłużenia żywotności silnika przechodzi na częściowe lub całkowite zasilanie benzyną, w zależności od obciążenia silnika i jego prędkości obrotowej. Zużycie benzyny jest zazwyczaj niewielkie, co powoduje, że paliwo stosunkowo długo pozostaje w zbiorniku, co sprzyja zbieraniu się wilgoci i procesom starzenia się paliwa.
Aby zapobiegać powstawaniu zanieczyszczeń wewnątrz i na zewnątrz wtryskiwaczy benzynowych, a także w zbiorniku benzyny zaleca się stosowanie preparatów BG, których zadaniem jest eliminowanie niekorzystnych procesów. Preparaty dostępne są u Autoryzowanych Partnerów ŠKODY.
W trakcie montażu instalacji LPG Landi Renzo do oleju silnikowego zostaje dodany stabilizator BG MOA® nr 110, a do zbiornika benzyny stabilizator BG CF5® nr 203.
To nowatorskie rozwiązanie polegające na profilaktyce poprzez dodawanie specjalnych preparatów do benzyny i oleju po raz pierwszy rozwiązuje problem zanieczyszczeń układu paliwowego w samochodach zasilanych LPG.
Wraz z instalacją użytkownik pojazdu otrzymuje kolejne dwa preparaty (stabilizator BG ESD nr 213) – pierwszy należy dodać do zbiornika benzyny po przejechaniu ok. 5 tys. km po montażu instalacji, drugi po kolejnych 5 tys. km itd.