Olej do automatycznej skrzyni biegów. Co to jest i jak można go chronić?

Olej do automatycznej skrzyni biegów. Co to jest i jak można go chronić?

Olej do automatycznej skrzyni biegów. Co to dokładnie robi? I jaką ma żywotność?

Olej do automatycznej skrzyni biegów (ATF) ma kilka unikalnych i charakterystycznych właściwości, które sprawiają, że jest to najbardziej „złożony” płyn w Twoim samochodzie.

Jakie właściwości ma olej do automatycznej skrzyni biegów?

  1. Jest to smar do chłodzenia i ochrony wszystkich komponentów skrzyni.
  2. Jest to „kontroler tarcia” między częściami, które muszą mieć kontakt w celu przeniesienia momentu obrotowego, aby pojazd mógł się poruszać.

Obecnie większość olejów ATF stanowi mieszankę półsyntetycznych lub w pełni syntetycznych olejów bazowych. Daje to płynom dłuższą żywotność (co oznacza, że chronią one istotne elementy w przekładni przez dłuższy czas).

Wysokiej jakości dodatki zawarte w olejach poprawiają jakość oleju ATF. Chronią olej w każdej minucie jego pracy. Składniki takie jak inhibitory korozji i utleniania, detergenty, modyfikatory tarcia i polimery przeciw pienne zapewniają, że olej może chłodzić, czyścić i chronić przekładnię na wiele tysięcy kilometrów.

Jak możesz zabezpieczyć olej?
Podobnie jak wszystkie oleje, baza olejowe i dodatki poprawiające działanie oleju ATF w końcu zaczną tracić swoje parametry i jego wydajność może spadać (w przenośni i dosłownie). Zanim to nastąpi, dodaj stabilizator ATC Plus®, nr 310 do oleju do automatycznej skrzyni biegów. Najwyższej jakości stabilizator do ATF, BG ATC Plus®, wydłuża żywotność i uzupełnia niezbędne składniki oleju ATF. Pomaga to utrzymać najwyższą wydajność i funkcjonalność oleju.

Jak często można dodawać preparat ATC Plus do oleju przekładniowego?

Dodanie BG ATC Plus® konserwuje stwardniałe uszczelki, przywracając im miękkość i elastyczność, usprawnia płynność pracy transmisji, obniża temperaturę pracy przekładni, eliminuje powstawanie depozytów i osadów oraz zapobiega spienianiu oleju. Preparat należy stosować przy każdej wymianie oleju ATF lub co 45 000 km. Może być zastosowany również podczas naprawy elementów lub częściowej wymianie oleju.

Ważna wskazówka: Jednym ze sposobów stwierdzenia, czy olej zaczyna się degradować, jest pojawienie się osadów i opiłków. Przy każdej wymianie oleju należy sprawdzać olej przekładniowy pod kątem obecności osadów i opiłków.