Zobacz, jak BG „tchnęło nowe życie” w wysłużony silnik

Zobacz, jak BG „tchnęło nowe życie” w wysłużony silnik

Przygotowanie silnika do testów

Wysłużone silniki, które w ostateczności są złomowane, opróżniane są ze wszystkich płynów, więc mieliśmy przed sobą trochę pracy, aby uruchomić ten silnik. Zamontowaliśmy filtr oleju silnikowego, wlaliśmy olej silnikowy, a następnie sprawdziliśmy silnik pod kątem wszelkich usterek, które mogłyby wpłynąć na jego osiągi. Wszystkie fabryczne podzespoły pozostały nienaruszone. Wyłączyliśmy kontrolę trakcji / funkcje bezpieczeństwa i podłączyliśmy układ wydechowy, w tym: katalizatory, czujniki tlenu i sondy emisji spalin.

Następnie zamontowaliśmy go na hamowni silnikowej w celu przeprowadzenia testów bazowych. Moc silnika i dane z czujników zostały pobrane za pomocą sterowników HP i oprogramowania Super Flow Dyno. Emisje zostały zarejestrowane przed i za katalizatorem. Zużycie paliwa mierzono za pomocą AVL Plutron. (AVL Plutron jest standardowym narzędziem używanym do testowania zużycia paliwa przez większość producentów OEM oraz EPA/CARB i inne organy regulujące emisję spalin na całym świecie). Pomiar kompresji został przeprowadzony za pomocą oscyloskopu Pico i analogowego manometru.

Silnik został zdemontowany w celu dokonania pomiarów i sfotografowania części wewnętrznych: zaworów dolotowych, komory spalania, denek tłoków itp.

Teraz wprowadzamy BG

Mając dużą wiedzę na temat silników GDI, wybraliśmy usługę BG Engine Performance Service i usługę BG Platinum® Fuel System Service, aby usprawnić silnik. Dodaliśmy EPR® Engine Performance Restoration® (BG 109) do oleju silnikowego i uruchomiliśmy silnik na podwyższonych obrotach 1200 RPM przez 20 minut. Spuszczono olej i wymieniono filtr oleju. Skrzynia korbowa została ponownie napełniona olejem o specyfikacji fabrycznej i dodany został stabilizator BG Advanced Formula MOA® (BG 115). Przeprowadzono serwis układu paliwowego BG Platinum® przy użyciu BG Platinum® Air Intake, Valve & Combustion Chamber Cleaner (BG 261). Do zbiornika paliwa został dodany preparat BG Platinum® 44K® (BG 208). Pojazd wykorzystał pełen 20-galonowy zbiornik paliwa. Ponownie napełniono 20-galonowy zbiornik paliwem.

Rezultaty: Chwila prawdy

Aby zapewnić maksymalną dokładność, przeprowadziliśmy testy w dokładnie taki sam sposób, jak w przypadku testu początkowego.

KOMPRESJA

Kompresja mierzona przy 350 obr/min wyrównana na wszystkich cylindrach.

Co to oznacza?
Jest to dowód na to, że działanie pierścieni tłokowych uległo poprawie. Przywrócona kompresja jest zauważalna podczas jazdy; można poczuć płynniejszą pracę silnika na biegu jałowym i podczas jazdy, a także zauważyć ją w zmniejszeniu zużyciu paliwa. Słaba kompresja objawia się nieprawidłową pracą na biegu jałowym, utratą mocy, zwiększonym zużyciem paliwa i emisją spalin.

MASA ZAWORÓW DOLOTOWYCH

Dokonaliśmy pomiaru masy zaworów. Różnica w wadze wskazała na usunięcie depozytów węglowych. Średnia redukcja wagi wyniosła 0,4963 grama. (Jest to duża wartość, gdy mamy do czynienia z nagarem na zaworach).

Co to oznacza?
Depozyty węglowe na zaworach dolotowych są szczególnie trudne do usunięcia w silnikach GDI. Taka ilość nagaru może wpływać na zużycie paliwa, mieszankę paliwowo-powietrzną oraz powodować blokowanie zaworów lub ich uszkodzenie. Więcej o zużyciu paliwa później.

CIŚNIENIE W SKRZYNI KORBOWEJ

Czujnik ciśnienia i oscyloskop pomogły zmierzyć ciśnienie w skrzyni korbowej. W celu uzyskania dokładnych wyników pobrano i uśredniono ponad milion próbek. Ciśnienie w skrzyni korbowej spadło o 26%.

Co to oznacza?
Praca pierścieni tłokowych uległa poprawie, co oznacza znaczny spadek przedmuchów. Przedmuchy są przyczyną wielu usterek w silniku, od zwiększonego odparowywania oleju po zmniejszony przepływ paliwa we wtryskiwaczach.

EMISJA ZANIECZYSZCZEŃ

Jak widać na wykresie, test emisji wykazał znaczny spadek emisji we wszystkich zakresach. Wartość współczynnika lambda jest bliska ideału. Odczyt lambda na testerze  jest wskaźnikiem stosunku powietrza do paliwa – zbyt wysoki odczyt lambda odnosi się do zbyt dużej ilości tlenu, zbyt niski odczyt odnosi się do zbyt dużej ilości paliwa w mieszance stechiometrycznej.

Co to oznacza?
Testy emisji spalin mogą być wskaźnikiem ogólnego stanu pojazdu. Wysoki poziom emisji może wskazywać na problemy z zaworami, wtryskiwaczami, mieszanką stechiometryczną i nie tylko.

NATĘŻENIE MASOWE PRZEPŁYWU PALIWA

Natężenie masowe przepływu paliwa było mierzone podczas wszystkich trzech testów zużycia paliwa z dokładnością ponad miliona próbek na przebieg. Każdy test zużycia paliwa trwał dokładnie 60 minut przy tym samym obciążeniu silnika, temperaturze i warunkach otoczenia.
Podczas testów zaobserwowano pięcioprocentowy spadek natężenia masowego przepływu. Jest to dowód na wzrost wydajności silnika, który jest w stanie zużywać mniej paliwa przy utrzymaniu tego samego obciążenia. Wtryskiwacze paliwa zużywały średnio 2-3 ml paliwa więcej w testach przepływu dynamicznego przy 6000 obr/min, a zużycie paliwa zmniejszyło się o osiem procent!
Co to oznacza?
Najprościej wytłumaczyć to lepszym spalaniem, a to przydałoby się każdemu z nas.

Kluczowe wnioski: BG przywrócił do życia wysłużony silnik

Wyniki powyższych testów pokazują wyraźne korzyści ze stosowania profilaktycznych serwisów BG .
Zmniejszenie ilości ciężkich depozytów węglowych wewnątrz silnika spowoduje:

  • Zmniejszy częstotliwość napraw spowodowanych nagarem
  • Poprawi ogólną wydajność silnika poprzez utrzymanie mocy i momentu obrotowego
  • Przywrócenie ekonomii spalania
  • Zmniejszenie emisji spalin poprzez utrzymanie prawidłowego działania wtryskiwaczy paliwa

Autor: Paul Garcia